Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij

WYJAZD NA REJS STATKIEM I DO KRAKOWSKIEJ GALERII

W dniu 24.05.2013r. sześć osób z naszego ŚDS mało okazję pojechać do Krakowa. Główną atrakcją tej wycieczki był rejs statkiem po Wiśle. Mimo deszczowej pogody wszyscy z uśmiechem i zadowoleniem oglądali widoki bulwaru Wisły i okolic. Po niezapomnianym rejsie poszliśmy na Wawel gdzie odwiedziliśmy groby śp. państwa Kaczyńskich oraz śp. J. Piłsudskiego. Byliśmy również w Katedrze oraz pod Jamą Smoczą. Następnie pieszo dotarliśmy do Sukiennic Krakowskich. Po drodze wstąpiliśmy do Kościoła Mariackiego. W Sukiennicach zwiedziliśmy wystawę obrazów przedstawiających historię i krajobraz Polski od XII do XIX wieku. Po tej pięknej galerii oprowadzała nas pani przewodnik, ciekawie opowiadając historię większości obrazów. Uczestnikom utkwiły w pamięci obrazy przedstawiające konie oraz portrety. Szczególną uwagę przyciągały dzieła Malczewskiego i Matejki np. „Hołd Pruski” czy „Konie w zaprzęgu”.
          Pełni podziwu i uznania dla twórców obrazów oraz naładowani pozytywną energią mogliśmy wracać do swoich domów.