Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij

PIELGRZYMKA DO PASIERBCA

W ostatnim czasie tj. 30.08.2011r. wybraliśmy się na wycieczkę do Pasierbca. Naszą wizytę w tej malowniczej okolicy rozpoczęliśmy Mszą Świętą w Sanktuarium Matki Bożej Pocieszenia. Zaraz po liturgii Pani Teresa Dudziak - przewodnik pielgrzymów tamtejszego miejsca, podzieliła się z nami informacjami dotyczącymi historii łaskami słynącego obrazu w Pasierbcu. Następnie zwiedzaliśmy stary kościółek, w którym kiedyś znajdował się obraz Matki Bożej Pocieszenia, a obecnie jest tam umieszczona kopia figury Matki Bożej z Alttöting z Niemiec.
    Wszyscy z uwagą słuchaliśmy opowiadania pani przewodnik i z zaciekawieniem oglądaliśmy malowidła ścienne kapliczki, zabytkowe i nowe organy, witraże w kościele przedstawiające najważniejsze wydarzenia w parafii. Ogromny podziw wśród naszych uczestników wzbudziła również unikatowa Droga Krzyżowa, jakże doskonale wtopiona w przykościelny plener. Postacie nadnaturalnej wielkości wykonane są z brązu, a w poszczególne stacje wpisani polscy bohaterowie - Jan Paweł II, ks. J. Popiełuszko, kardynał S. Wyszyński więźniarka niemieckiego obozu koncentracyjnego Auschwitz. S. Leszczyńska i inni.
    Wracając, nie mogliśmy oderwać wzroku od gór z pasma Beskidu Wyspowego, które otaczają wioskę Pasierbiec z wszystkich jej stron. Zapamiętane przez nas obrazy kościoła na wzgórzu i natury promieniującej swym niepowtarzalnym pięknem, na pewno na długo pozostaną w naszej pamięci.