Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij

WYCIECZKA DO NOWEGO WIŚNICZA

W dniu 10 maja 2011 roku udaliśmy się na wycieczkę do Nowego Wiśnicza. W planie wycieczki było zwiedzane Zamku Lubomirskich oraz muzeum Jana Matejki tzw. Koryznówka. W pierwszej kolejności udaliśmy się na Zamek. W zwiedzaniu towarzyszyła nam pani przewodnik, która nie tylko nas oprowadzała po komnatach ale również bardzo ciekawie opowiadała o historii Zamku, legendach z nim związanych. Widzieliśmy wspaniałe eksponaty, oglądaliśmy zabytkowe meble, srebra. Odwiedzając kolejne komnaty zachwycaliśmy się wiszącymi na ścianach obrazami. W jednej z sal znajdowały się wspaniałe makiety zamku. Byliśmy także na dziecińcu, w kaplicy i krypcie gdzie znajdują się sarkofagi m.in. Stanisława Lubomirskiego, który niegdyś był właścicielem zamku. W sali rycerskiej wiśnickiego zamku, widzieliśmy haftowaną replikę obrazu Jana Matejki "Bitwa pod Grunwaldem". Dużym zainteresowaniem cieszyła się komnata kaplicy zamkowej, która jest tak skonstruowana tak, że będąc w jednym jej rogu, można doskonale słyszeć nawet bardzo cichą rozmowę z rogu przeciwległego. Z tarasu widokowego podziwialiśmy piękny krajobraz i panoramę Nowego Wiśnicza. Kolejnym etapem naszej wycieczki było odwiedzenie drewnianego dworka - Koryznówki - muzeum pamiątek po Janie Matejce, które położone jest tuż powyżej zamku. Panie przewodniczki oprowadziły nas po muzeum, opowiadając historię życia tego słynnego malarza. W drodze powrotnej wstąpiliśmy do Lipnicy Murowanej na lody, gdyż był to bardzo gorący dzień.
    Byliśmy zachwyceniu wycieczką, dzięki niej dowiedzieliśmy się mnóstwa nowych ciekawych informacji z historii naszego nardu. To spotkanie nie było tylko martwym przekazem treści ale też aktywnym uczestnictwem w dziejach naszej Ojczyzny.