Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij

TURNUS W KRYNICY

W dniach 14 - 26 października 2007 r. uczestnicy z ŚDS w Żegocinie wraz z opiekunami przebywali na turnusie rehabilitacyjnym w domu wczasowym "Beskid" w Krynicy - Zdrój. Ośrodek ten dysponuje bogatą bazą zabiegową, sportową i rozrywkową.
Wszyscy wypoczywający kuracjusze korzystali z siłowni i zabiegów hydroterapii, inhalacji, światłolecznictwa, fizykoterapii, kinezyterapii, masażu oraz rozrywki w postaci kina domowego, tenisa stołowego i wieczorków tanecznych.
     W dniu 15.10 roku odbyliśmy spacer po Krynicy-Zdrój z przewodnikiem, na którym podziwialiśmy Nowy i Stary Dom Zdrojowy i Nowe Łazienki Mineralne z wodą o wybitnych właściwościach leczniczych. Odwiedziliśmy również Muzeum Nikifora - muzeum sztuki nieprofesjonalnej, w którym obejrzeliśmy zbiór prac Nikifora Krynickiego o nazwisku Epifaniusz Drowniak
     W czasie wycieczki pieszej szczególnie zachwycił nas niepowtarzalny charakter miasta, który Krynica zawdzięcza pięknej architekturze harmonizującej z otoczeniem wpisującej się w krajobraz. Podziwialiśmy również centrum Krynicy z Deptakiem po środku, z Góry Parkowej na którą wyjechaliśmy kolejką.
     W dniu 20.10 roku odbyliśmy wycieczkę autokarową "Śladami Cerkwi Łemkowskich" z przekroczeniem granicy słowackiej - zwiedziliśmy dwie piękne cerkwie greckokatolickie.
     W dniu 23.10 roku jechaliśmy najnowocześniejszą w Polsce kolejką gondolową na Jaworzynę Krynicką. Wygodne sześcioosobowe kabiny poruszające się 5 metrów na sekundę, zapewniły nam bezpieczną jazdę, w czasie której podziwialiśmy niepowtarzalny charakter Krynicy i okolicznych miejscowości.
     Dnia 24.10 roku duża atrakcją cieszyła się Jaskinia Solna, w której leżąc na wygodnych leżakach mogliśmy wypoczywać wsłuchując się w szum morza i śpiew ptaków przy muzyce relaksacyjnej.