Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij

WYCIECZKA W GÓRY ŚWIĘTOKRZYSKIE - 26.06 - 01.07.2010

Na czterodniową wycieczkę w Góry Świętokrzyskie wyruszyliśmy 29 czerwca w godzinach przedpołudniowych. Po czterogodzinnej podróży autokarem dotarliśmy do zajazdu Baba-Jaga, tam rozpakowaliśmy swoje bagaże i zjedliśmy pyszny obiad. Po obiedzie wyruszyliśmy na Święty Krzyż gdzie zwiedzaliśmy furtę klasztoru, krużganki, kościół, Kaplice Relikwii Świętego Krzyża w której otrzymaliśmy błogosławieństwo.
W dugi dzień naszej wycieczki przenieśliśmy się w przeszłość zwiedzając Park Jurajski w Bałtowie gdzie podziwialiśmy naturalnej wielkości repliki dinozaurów ze wszystkich epok geologicznych. Następnie wyruszyliśmy do muzeum porcelany w Ćmielowie oraz Kołkowa. Wieczorem po tak udanym dniu uczestniczyliśmy we mszy świętej w Sanktuarium Świętej Katarzyny.
    W trzeci dzień wyruszyliśmy do Kielc gdzie zwiedziliśmy Muzeum Zabawek i Zabawy w którym oglądaliśmy piękne lalki, zabawki, którymi bawiły się nasze babcie i prababcie. Następnie pojechaliśmy do Parku etnograficznego w Tokarni gdzie zwiedziliśmy skansen wsi kieleckiej.
W ostatnim dniu naszej wycieczki zawitaliśmy do muzeum Przypkowiskich w Jędrzejowie, w którego zbiorach znajdują się m.in. unikatowe zegary słoneczne nie tylko z Polski. Dalej zabytkową kolejką wyruszyliśmy w podróż z Jędrzejowa do stacji Umianowice, w czasie drogi podziwialiśmy piękne krajobrazy regionu świętokrzyskiego. Ostatnim miejscem naszej wycieczki był Zespół Pałacowy w Kurozwękach gdzie wraz z przewodnikiem oglądaliśmy stado Bizonów oraz małe ZOO.
     Wycieczka dostarczyła nam wiele niezapomnianych wrażeń. Jeszcze długo będziemy ją wspominać.
Odbycie tej atrakcyjnej wycieczki było możliwe dzięki dofinansowaniu ze środków PFRON w dziedzinie sport, kultura, rekreacja osób niepełnosprawnych, o które ubiegaliśmy się za pośrednictwem Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Bochni.