Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij

WYCIECZKA DO CZĘSTOCHOWY I WROCŁAWIA

Na czterodniową wycieczkę do Częstochowy i Wrocławia wyruszyliśmy 16 czerwca w godzinach przedpołudniowych. Pierwszym miejscem naszej wyprawy była Częstochowa, a dokładnie sanktuarium na Jasnej Górze, gdzie każdy miał czas na zadumę, chwilę refleksji oraz modlitwę. Mieliśmy również możliwość oglądać eksponaty w jasnogórskim muzeum.
Po dniu spędzonym w Częstochowie udaliśmy się na nocleg do miejscowości Sulistrowiczki, leżącej w niewielkiej odległości od Wrocławia i Świdnicy.
     W kolejnym dniu wycieczki pojechaliśmy do Wrocławia. Tam najpierw udaliśmy się na piękną starówkę podziwiając zabytki architektury gotyckiej m.in. przepiękną Katedrę Św. Jana Chrzciciela, Kościół Św. Krzyża i Św. Bartłomieja. Oglądaliśmy również Pomnik Św. Nepomucena na Placu Kościelnym. Następnie wyruszyliśmy w rejs po Odrze statkiem Nereida. Podziwialiśmy piękną panoramę Wrocławia, most Tumski oraz most Grunwaldzki. Kolejnym punktem w planie naszej wycieczki była Panorama Racławicka, która sprawiła, że na moment staliśmy się "uczestnikami" historycznej bitwy pod Racławicami. Po nasyceniu oczu i ducha widokiem dzieła Jana Styki, Wojciecha Kossaka i Ludwika Bollera udaliśmy się do wrocławskiego ZOO, które zachwyciło nas różnorodnością gatunków zwierząt z całego świata. Ostatnim punktem drugiego dnia wycieczki był Ogród Japoński, w którym mogliśmy podziwiać bogactwo flory i fauny prosto z Japonii.
     W kolejnym dniu wycieczki wyruszyliśmy w stronę Wałbrzycha, by móc zachłysnąć się urokiem XIII - wiecznego Zamku Książ, i zapoznać się z historią najbardziej malowniczej postaci w historii zamku - Księżną Daisy. Po powrocie do Sulistrowiczek zwiedzaliśmy Sanktuarium Matki Bożej Dobrej Rady i Mądrości Serca oraz udaliśmy się do źródełka z cudownie uzdrawiającą wodą. Wieczorem przy ognisku smażyliśmy kiełbaski i śpiewaliśmy znane i lubiane piosenki. W ostatnim dniu wycieczki w drodze powrotnej odwiedziliśmy Górę Świętej Anny, która była ostatnim punktem naszej czterodniowej wycieczki. Pod wieczór wróciliśmy do Żegociny radośni i pełni wrażeń. Wyjazd okazał się wspaniałą przygodą dla każdego z nas. Bliżej poznaliśmy kawałek naszej ojczyzny i jej historii, a także wypoczęliśmy, bowiem ośrodek w którym byliśmy zakwaterowani mieści się na terenie Ślężańskiego Parku Krajobrazowego. Teraz jeszcze długo będziemy wspominać ten udany wyjazd.